Verdachte bekent moord op HU-student

De 23-jarige N.Q. heeft bekend eind november vorig jaar HU-student Ingar Bareno in de Uithof te hebben vermoord. Dat meldt De Telegraaf.

De tweedejaars student chemische technologie werd met messteken om het leven gebracht nadat hij een ruzie tussen een man en vrouw in studentencomplex De Bisschoppen wilde sussen. De man stak daarop de 24-jarige Bareno neer en vluchtte. Hij werd later aangehouden.

De advocaat van de verdachte, Richard-Franklin Ronday, zegt dat zijn cliënt wordt onderzocht op een geestelijke stoornis. ‘Hij heeft geen logische verklaring afgegeven. Je moet het vergelijken met iemand die zegt: Een stem in mij zei dat ik dit moest doen’, oppert hij in De Telegraaf.

Volgens Ronday was er geen sprake van een wraakactie: ‘Verdachte en slachtoffer kenden elkaar via hun vriendinnen en gingen gewoon met elkaar om. Er was geen hetze gaande.’