Verhuiscarrousel op komst

Alle opleidingen van de HU (uitgezonderd de faculteit Educatie) komen na de bouw- en verbouwoperatie in een ander pand.

De hogeschool staat aan de vooravond van een verhuiscarrousel, blijkt uit het Positioneringsplan (pdf) van het college van bestuur. Faculteiten en clusters van verwante instituten worden bij elkaar gehuisvest.

Het college wil dat de faculteit Natuur en Techniek en de ondersteunende diensten verhuizen van Oudenoord naar De Uithof om samenwerking te bevorderen. Daartoe wordt een nieuw gebouw neergezet, ondergaan de bestaande panden een forse verbouwing en gaat het onderkomen van de faculteit Gezondheidszorg (FG) in de verkoop.

In de nieuwbouw komen de faculteiten Economie & Management (FEM) en Communicatie & Journalistiek (FCJ) plus een deel van de ondersteunende diensten.
Padualaan 99 en 101 (nu nog FEM en FCJ) wordt één gebouw voor de instituten Recht, Social Work en Veiligheid alsmede Engineering & Design en Gebouwde Omgeving. Ook komen hier het college van bestuur en een deel van de diensten.

Op Padualaan 97 krijgt de faculteit Educatie gezelschap van het Instituut voor Arbeid en Organisatie (van de faculteit Maatschappij en Recht (FMR)). Iets verderop huisvest de Heidelberglaan 7 (nu van de FMR) straks de FG en FNT-instituten Life Sciences & Chemistry en Informatie & Communicatie Technologie.

De huisvestingsplannen zijn nog onderwerp van gesprek met de centrale medezeggenschapsraad. De nieuwbouw en verbouwingen moeten in september 2013 beginnen en in 2015 zijn afgerond.

Zie ook www.huisvesting.hu.nl