Verhuizing Educatie uitgesteld

De verhuizing van de faculteit Educatie naar het nieuwe, kleurrijke gebouw aan de Padualaan in De Uithof is uitgesteld. Die vindt niet plaats tijdens de kerstvakantie, maar tijdens de voorjaarsvakantie in de tweede helft van februari volgend jaar. De start van het onderwijs, aanvankelijk gepland medio januari, is nu in de week van 10 maart. Oorzaak van de uitstel is de vertraging van de oplevering van de nieuwbouw.

Het negen verdiepingingen tellende gebouw herbergt vijftig lokalen en 400 flexplekken met pc of laptopaansluiting waar docenten en studenten zij aan zij zitten. Ook kunnen studenten en medewerkers overal met een laptop draadloos internet op. Ondersteunend personeel krijgt een vaste stek. Docenten met een kleine deeltijdbaan maken gebruik van een flexplek met computer. Degenen met een aanstelling boven de 0,6 kunnen kiezen uit een flexplek met pc of wireless laptop. Iedereen krijgt een vast telefoonnummer dat ter plekke geactiveerd kan worden. (GR)