Verkiezing beste Utrechts raadslid

Drie Utrechtse gemeenteraadsleden maken de meeste kans uitgeroepen te worden tot beste politici van de afgelopen twee jaar: Marry Mos (GroenLinks), Willem Buunk (VVD) en Vincent Oldenborg (Leefbaar Utrecht).

Zij prijken in een tussenstand bovenaan bij de verkiezing die is georganiseerd door studentenvereniging SSR NU. De vereniging vroeg enkele tientallen journalisten van regionale media een top 3 van best functionerende raadsleden op te stellen. De definitieve uitslag wordt bekend gemaakt tijdens het politieke debat van SSR NU op woensdagavond 18 januari.

Vertegenwoordigers van lokale politieke partijen zullen in de sociëteit van de vereniging aan de Oudegracht ondervraagd worden over de verkiezingsbeloftes die ze twee jaar geleden hebben gedaan. Onderwerpen die aan bod komen zijn: Utrecht studentenstad, economie, milieu, integratie en veiligheid. Voorafgaand aan de verkiezingen van de gemeenteraad in 2010 organiseerde SSR NU een groots lijsttrekkersdebat.

Foto: lijsttrekkersdebat in 2010