Vier associate degrees van start

Een associate degree bestaat grofweg uit de eerste twee jaar van een bachelor. De programma’s richten zich op mbo’ers die opzien tegen een vierjarige hbo-opleiding en werkende mbo’ers die toe zijn aan leidinggevende taken. Ook kunnen uitvallers uit het eerste jaar van de verwante opleiding overstappen. De hogeschool mikt per associate degree op een instroom van vijftien tot dertig studenten.
Bij de faculteit Economie en Management (FEM) starten de associate degrees intercedent en assistent marketeer, de faculteit Communicatie en Journalistiek krijgt eventmanagment terwijl bij de faculteit Educatie schrijftolk van start gaat. De aanvraag voor de opleiding middenmanager van de FEM is niet goedgekeurd. De faculteit Natuur en Techniek verzorgt sinds 2006 het associate degree-programma chemische technologie. (GR)