Vier HU-kandidaten ECHO-awards

De HU draagt vier studenten voor die meedingen naar de ECHO Award en de Bèta Techniek Award. Dit zijn stimuleringsprijzen voor excellente studenten van niet-westerse afkomst.

De studenten Serkan Sert (communicatiemanagement) en Mustapha Esadik (journalistiek en lerarenopleiding geschiedenis) zijn aangedragen voor de ECHO-Award, genaamd naar het expertisecentrum diversiteitsbeleid ECHO.

Bewar Mussa (bouwkunde) en Wai Man Wong (biologie en medisch laboratoriumonderzoek) zijn naar voren geschoven voor de Bèta Techniek Award. Deze prijs wordt door ECHO uitgeloofd in samenwerking met onder meer het Platform Bèta Techniek.

Begin maart krijgen de kandidaten te horen of ze daadwerkelijk genomineerd zijn. De genomineerden presenteren zich op 21 maart, waarna 1 april de awards worden uitgereikt. De winnaars van beide prijzen mogen een summercourse volgen aan de University of California in de VS.