Vwo’ers op zoek naar opleiding

Op de faculteit communicatie en journalistiek en de faculteit economie en management heerste tot vandaag een serene stilte: bijna alle HU-studenten zijn op date met een studieboek of hebben tentamens. Maar van rust was geen sprake meer toen zo'n 1500 vwo'ers de faculteiten bestormden op zoek naar een geschikte studie.

32 scholen uit de regio Utrecht zijn leeggelopen vanwege de STUVO-dag van de Stichting STUVO Studievoorlichting voor Midden-Nederland. Die elk jaar rond dezelfde tijd wordt georganiseerd. Op deze dag krijgen de middelbare scholieren studievoorlichtingen van verschillende hogescholen en universiteiten uit het hele land.

Naast de studievoorlichtingen is er ook een 'markt' in de kantine van de FEM, waar studenten van verschillende opleidingen vragen beantwoorden. Wat gratis pennen, folders, lekkernijen en natuurlijk een mogelijke studie oplevert.

Morgen zijn de havisten aan de beurt.