Waarnemend directeur bij faculteit Educatie

Dat meldt het college van bestuur maandag 3 september in een verklaring. De directiewisseling is tot stand gekomen in overleg met de instituutsdirecteuren, nadat in de zomervakantie bleek dat Brandsma ‘om gezondheidsredenen gedurende een langere periode afwezig zal blijven’.
De aanstelling van een waarnemer voor de algemeen directeur is volgens het college nodig gezien de landelijke ontwikkelingen in de educatieve sector, de groei van de faculteit en de aanstaande verhuizing naar het nieuwe gebouw aan de Padualaan.
De Wolff was de afgelopen periode kwartiermaker bij de Utrechtse Academie, het kenniscentrum in oprichting van de faculteit. Daarvoor fungeerde hij enkele jaren als directeur van de Educatieve Hogeschool van Amsterdam. Loek Vroomans, per 1 september afgetreden als directeur van de stafdienst Onderwijs en Onderzoek, neemt de taak als kwartiermaker van De Wolff over. (GR)