Webcams in alle HU-gebouwen

In alle gebouwen van de HU zijn webcams en tv-schermen geplaatst. Studenten en medewerkers kunnen een blik werpen op de andere faculteiten en zichzelf in de kijker zetten.

De bedoeling is dat zij door middel van gebaren en andere non-verbale uitingen met elkaar communiceren. De apparatuur is te vinden in en nabij de kantines. De webcamzones beslaan enkele vierkante meters en zijn gemarkeerd met een geel/zwart lint op de grond.

Er is geen geluid, de beelden worden niet opgenomen en dienen niet voor de beveiliging. De webcams zijn een onderdeel van een campagne om studenten bij de op handen zijnde bouw- en verbouwplannen te betrekken. Op www.bouwmee.hu.nl kunnen zij bijvoorbeeld ideeën deponeren en reageren op stellingen.