Website helpt bij gratis winkelen

Een Friese student is een internetpagina gestart die prijzen vergelijkt tussen supermarkten. Zo kunnen consumenten makkelijk zien voor welke producten ze hun geld bij Albert Heijn terug krijgen.

Bij Albert Heijn loopt de Laagste Actieprijs Garantie: als in een andere winkel de A-merken uit de bonusfolder goedkoper zijn, dan geeft AH het aankoopbedrag terug, met een gratis appeltaart erbij. Wekelijks ververst de supermarkt de bonusaanbiedingen.

Om de zoektocht naar te vergemakkelijken heeft Anne-Jan de Jong, student communication and multimedia uit Leeuwarden, een site opgezet waarin staat welke artikelen elders minder kosten. Ook de reclamefolders van concurrenten als de Jumbo of de Golff – nodig om het bedrag van AH retour te krijgen – zijn vanaf de site te printen.

Tot wanneer de actie van Albert Heijn duurt is nog onbekend, maar in ieder geval kan iedereen deze week nog gratis inslaan.