Webwinkel voor HU-studieboeken

Twee studenten elektrotechniek zijn een eigen webwinkel voor HU-studieboeken gestart. Op de website www.sneljeboeken.nl kunnen studenten in een keer al hun studieboeken voor het hele jaar bestellen.

Volgens vierdejaars student Bart Verweij, een van de eigenaren, zijn de boeken ‘over het algemeen’ binnen twee dagen in huis. Studenten kunnen afzonderlijke bestellingen plaatsen maar ook de gehele literatuurlijst van een jaar. De website beschikt over de boekenlijsten van de HU. Hierdoor kunnen alle boeken in een keer besteld worden, zonder ze afzonderlijk aan te hoeven kruisen.

Sinds de lancering begin augustus hebben zo’n zeventig voltijd- en honderdvijftig duale studenten boeken aangeschaft. Op dit moment is het mogelijk om boeken te bestellen van opleidingen binnen de faculteiten Educatie, Communicatie en Journalistiek en Natuur en Techniek. Plan is om het aanbod uit te breiden. Naast de studieboeken is het ook mogelijk om andere literatuur te bestellen. De site bevat 1,3 miljoen Nederlands en Engelse boeken. Sneljeboeken is aangesloten bij de internetboekhandel KVRgroep.