Wegen afgesloten voor fietsers

De maatregel is ingesteld op verzoek van de hogeschool en moet voorkomen dat er gevaarlijke situaties ontstaan door een mix van voetgangers en fietsers op het nieuwe trottoir voor de gebouwen.
Fietsverkeer vanaf de Weg tot de Wetenschap wordt omgeleid via het Oxfordpad naar de Cambridgelaan, een route naar verschillende faculteiten van de hogeschool. Universiteit en Universitair Medisch Centrum zijn bereikbaar via de Leuvenlaan.
Fietsers komen volgend jaar weer terug op de Padualaan en Heidelberglaan. ‘Op het gedeelte van de weg waar nu aan wordt gewerkt, komt de definitieve busbaan. De baan waar de bussen nu over rijden, wordt dan omgebouwd tot fietspad’, vertelt Elsemiek Kemkes, stafmedewerkster vervoersmanagement van de hogeschool en universiteit. (GR)