‘Weiger hoofdhuurder te worden’

Op deze wijze omzeilen de huisbazen de heffingen, die begin dit jaar waren ingesteld om wantoestanden te voorkomen. Ook wordt de hoofdhuurder verantwoordelijk voor het innen van de huur en reparaties.
USF Studentenbelangen raadt studenten met klem af om hoofdhuurder te worden. Mark Laagewaard, voorzitter USF: ‘Als je huurbaas vraagt of je hoofdhuurder wil worden moet je dat weigeren. Huurders moeten niet belast worden met deze verantwoordelijkheden. We hebben in de laatste maanden verschillende klachten van studenten binnengekregen en we verwachten dat dit in de komende tijd wel meer zullen worden. We hopen dat studenten die te maken hebben met dit soort praktijken zich bij ons melden.’ USF gaat samen met de gemeente een oplossing zoeken. (MV)