Wentgebouw ontruimd vanwege gaslucht

Het Wentgebouw in De Uithof is dinsdagmiddag 11 november tussen één uur en half twee ontruimd vanwege een gaslucht. De brandweer zoekt nog naar de oorzaak.

Dat meldt de website van de universiteitskrant Ublad. Niet bekend is om welk gas het gaat. Gebruikers van het gebouw van de universiteit aan de Sorbonnelaan spraken na de ontruiming over een zure, zwavelachtige lucht. Een eerste meting van de brandweer leverde niets op. Om kwart voor drie startte een nieuwe meting.

In het gebouw (ook wel de Ponskaart genoemd) is het departement Farmaceutische Wetenschappen gehuisvest. Volgens coördinator gebouwbeheer & services Paul van Rosmalen van Bètawetenschappen verliep de ontruiming soepel. Hij is lovend over de snelheid waarmee politie en brandweer arriveerden.

De ontruiming leidde ertoe dat een symposium van studievereniging UP van Farmacie werd afgebroken, aldus het Ublad. Het motto van het symposium was ‘Paranoia’.