Zonder slipje naar college

Vrouwelijke studenten gaan vaak van huis zonder slipje. Dat meldt de website studenten.nl naar aanleiding van een poll onder 200 studentes.

Een kwart van de studentes geeft aan zonder onderbroekje naar college te gaan. Ook dragen velen korte zomerse jurkjes zonder slipje eronder.

De gewoonte om schaars gekleed op college te verschijnen heeft uiteenlopende redenen, meldt de site. Luiheid is een reden, zegt de een. ‘Als alles in de was zit, is het wel makkelijk.’ Anderen geven financiële redenen op: ‘Mooie lingerie is erg duur. Als ik geen geld heb voor een spannend setje, draag ik liever niets.’ Ook speelt spanning een rol. ‘Niet dragen van ondergoed geeft zo’n heerlijk spannend gevoel. De dag wordt er leuker van.’

Volgens de site is het rondlopen zonder ondergoed overgewaaid uit Amerika. Beroemdheden als Britney Spears (foto) en Paris Hilton, die regelmatig worden gespot zonder slip, hebben de trend gezet.