Nieuwsplatform Saxion stelt ook ‘lastige’ vragen

Hogeschool Saxion heeft weer een onafhankelijk nieuwsplatform: SaxNow. Het komt in de plaats van blad/platform Sax. Dat ging enkele jaren geleden op in de Dienst Marketing en Communicatie. SaxNow bericht sinds twee weken onder meer over de vestigingen van Saxion in Apeldoorn, Enschede en Deventer.

Het platform wil ‘mooie, onderzoekende en informatieve’ artikelen en video’s maken, maar ook ‘lastige’ vragen stellen en publiceren over ‘waar het schuurt’. In de eerste twee weken publiceerde het artikelen met ‘Sax-fluencers’ over #ikdoenietmeermee en over wel of niet lid worden van een studentenvereniging. Ook interviewde de redactie docent/onderzoeker en ‘crypto-anarchist’ Chhay Lin Lim over de coronacrisis.