Nijmeegse docenten balen van wifi

Heeft de hele Nijmeegse Radboud Universiteit eindelijk campusbreed draadloos internet, is het weer niet goed: docenten klagen dat hun colleges verstoord worden door studenten die online spelletjes spelen en filmpjes kijken.

De klagende docenten zouden het draadloze internet liefst uitzetten in de collegezaal, maar volgens de Nijmeegse ict-afdeling is dat niet eenvoudig. Het netwerk bestaat uit vele wifi-zenders: als de een wordt uitgezet, gaat de ander harder stralen. Met als gevolg dat er aan de randen van de collegezaal nog steeds bereik is.

Wellicht krijgen docenten de mogelijkheid om een geïsoleerd gelegen, wifi-loze collegezaal te kiezen, maar voorzitter Judith Rotink van de Nijmeegse studentenraad betwijfelt of dat helpt. ‘Studenten kunnen dan nog steeds het internet op, via de verbinding van hun mobiele telefoon’, zegt ze tegen RU-nieuws.