Nikita strandt in eerste liveshow The Voice of Holland

Studente mondzorgkunde Nikita Doornbosch kan zich weer volop richten op haar studie. Afgelopen vrijdag moest zij afscheid nemen van The Voice of Holland. Trajectum belde eerder deze maand met de zingende studente.

Meer dan 2,5 miljoen mensen hebben al kunnen genieten van haar zangkunsten en volgens Marco Borsato zingt ze vanuit haar hart. Het is een bijzondere tijd voor Nikita Doornbosch (25). Ze bereikte de liveshows van talentenjacht The Voice of Holland en studeert ondertussen ‘gewoon’ mondzorgkunde aan de HU.

Gefeliciteerd! Betekent dit dat je de ene dag vullingen vult en de andere dag zingt?
‘Haha, eigenlijk wel ja. Ik loop nu stage bij een tandarts en help daar met het boren en vullen van gaatjes. Verder ben ik mij nu aan het voorbereiden op de liveshows (red: vanaf 15 november, Nikita mag nog niet zeggen wanneer zij optreedt).

Word je al herkend op straat?
‘Ja en dat is wel even wennen. Soms zie ik mensen heel lang naar me kijken, blijkt dat ze me niet durven aan te spreken. Iedereen vraagt mij ook wat ik van de andere kandidaten vindt en of ik vaak met mijn coach Trijntje Oosterhuis werk.

Hoe lang zing jij al?
‘Mijn vader is muziekdocent, hij vond dat we alleen een instrument moesten bespelen en dus speelde ik als klein kind viool. Ik mocht van hem geen zanglessen volgen tot ik het zelf kon betalen. Zodra ik dat kon, ben ik begonnen met lessen. Inmiddels is hij wel trots.’

Is het te combineren met school?
‘Nee! The Voice of Holland vraagt veel van mij en plant studiosessies in terwijl ik bijvoorbeeld college heb. Ik wil het maximale uit deze uitdaging halen, maar ik vind mijn diploma ook ontzettend belangrijk. De HU heeft een speciaal beleid voor topsporters maar zou misschien ook eens iets voor muzikanten moeten bedenken.’