Ochtendjas en ontbijtje voor buitenlandse student

Vijf buitenlandse studenten krijgen deze week een oranje ochtendjas en een ontbijtje. Zo viert internationaliseringsorganisatie Nuffic de Week van de Internationale Student.

De ontbijtjes worden bezorgd in Amsterdam, Tilburg, Den Haag, Delft en Groningen, bij een Zuid-Koreaanse, een Colombiaanse, een Kenyaanse, een Deense en een Canadese student.
Zuid-Koreaanse
Vanmorgen was de Zuid-Koreaanse Kyuri Kim aan de beurt, student aan het Amsterdamse conservatorium. Ze kreeg het ontbijt van Freddy Weima, de algemeen directeur van Nuffic.
Er zijn zo’n negentigduizend internationale studenten in Nederland. Ze verhogen het niveau van het onderwijs en kunnen de economie versterken, stelt de Nuffic. wil hen deze week in het zonnetje zetten. Zaterdag eindigt de week met een grote carrièrebeurs voor buitenlandse studenten.

Foto: Nuffic, Alexander Sporre