Geen onderwijs in de gebouwen van de HU

Foto: Jessica Buijs

Hogeschool Utrecht heeft op donderdagavond per mail doorgegeven aan studenten en medewerkers dat onderwijsactiviteiten in gebouwen per 13 maart niet doorgaan. Dat geldt ook voor tentamens. Nagenoeg alle medewerkers moeten thuis werken. Bedoeling is dat dit duurt t/m 31 maart.

De maatregelen volgen op de gewijzigde landelijke aanpak van het coronavirus, die het kabinet donderdagmiddag bekendmaakte.

Op vrijdag is uitgebreid gezocht naar een preciezere invulling van de maatregelen. Mailings daarover werden eerder in de ochtend verwacht, maar dat kan ook ergens in het weekend worden. Veel gebouwen waren al deze vrijdag niet toegankelijk voor de meeste mensen.

Het college realiseert zich dat de nieuwe maatregelen problemen kunnen opleveren, meldt het. ‘We werken aan het oplossen van mogelijke knelpunten die kunnen ontstaan door deze maatregelen en kijken daarbij naar alle activiteiten en processen van de HU, zowel in het onderwijs, het onderzoek als in de bedrijfsvoering.’

Andere hogescholen ook dicht

Studenten en medewerkers krijgen de oproep om de adviezen van RIVM en kabinet te volgen. De hogeschool houdt studenten en personeel via de mail op de hoogte. Ook is er een speciale Corona-pagina. Iedereen kan met vragen terecht op info@hu.nl.

De Vereniging Hogescholen (VH) laat weten dat het stopzetten van onderwijs geldt voor alle hogescholen en universiteiten.