Onderwijs: uitzondering op avondklok bij tentamens

Onderwijsorganisaties zoals de Vereniging Hogescholen (VH) bepleiten een uitzondering op de avondklok voor studenten die ’s avonds een examen of tentamen op de instelling moeten maken. De tijden in de avond zijn nodig vanwege de spreiding van de tentamens vanwege den 1.5 meter-maatregel. Zo kunnen meer studenten aan de bak, betogen zijn in een brief aan de Tweede Kamer.

Het niet door laten gaan heeft grote gevolgen voor de studievoortgang in het hbo, wo en mbo, schrijven de organisaties. Studenten met een bewijs van inschrijving voor de tentamens zouden ’s avonds op pad moeten kunnen. Behalve de VH is de brief ook ondertekend door universiteitskoepel VSNU, MBO-Raad en studentenclubs ISO, LSVb en JOB.