Ook Elly de Bruijn en Cyrille Krul directeur kenniscentra

De lectoren Elly de Bruijn en Cyrille Krul zijn benoemd tot directeur van respectievelijk Kenniscentrum ‘Leren en Innoveren’ en ‘Gezond en Duurzaam Leven’.

Daarmee beschikken alle vier de kenniscentra van de HU over een leidinggevende. Eerder werd bekend dat Lia van Doorn als directeur is aangetreden van het kenniscentrum ‘Sociale Innovatie’ en Gerrita van der Veen de leiding krijgt over ‘Economisch sterke en creatieve stad’.

Omdat de faculteiten per 1 februari zijn opgeheven, hebben de kenniscentra een zelfstandige positie binnen de hogeschool gekregen. Ook zijn de zes centra teruggebracht naar vier (met in totaal 35 lectoraten). Dit sluit beter aan bij het nieuwe profiel van de HU: Kwaliteit van samenleven in de stedelijke omgeving.

Subsidies
De lectoraten moeten meer geld van buiten de HU te zien te verdienen, zei kwartiermaker Harm Drost in een recent interview. Dat kan komen uit onderzoek voor derden of uit subsidies. ‘De hogeschool kan niet veel meer geld aan lectoraten uitgeven omdat dit anders van het onderwijs afgehaald moet worden.’

Lees het hele interview met Harm Drost: ‘Lectoren zijn vaandeldragers geworden