Ook studenten van oranje SSH-flat worden verzocht te vertrekken

De SSH heeft de driehonderd studenten van de oranje flat gevraagd om vanaf het najaar van 2025 een tijdelijke verblijfplaats te vinden. Dan kan het gebouw aan de Van Lieflandlaan in Utrecht gerenoveerd worden. Eerder vroeg de SSH aan driehonderd studenten van de rode flat of ze tijdelijk wilden vertrekken. Als meer dan 70 procent instemde, zouden de plannen doorgaan. Dat was het geval. SSH zei geen alternatief te hebben als de meerderheid niet instemde.

Nu is het dus de beurt aan de bewoners van de oranje flat om te stemmen. Studenten krijgen een eenmalige verhuisvergoeding aangeboden van 644,16 euro. Ook garandeert de SSH nieuwe huisvesting. Studenten krijgen voorrang op een andere woning (zodat ze niet opnieuw 40 maanden op de wachtlijst hoeven) en het is mogelijk om met het hele huis na een jaar weer terug te keren.

Wanneer de uitslag bekend wordt gemaakt, is niet bekend.