Op stembureau Padualaan zijn D66 en GroenLinks de grootste

Bij het stembureau Padualaan heeft 31,2 procent van de kiezers gestemd op D66. GroenLinks werd net tweede met 29,2 procent van de stemmen. Met een flinke achterstand is VVD de derde partij: 11,3%.

Dat blijkt uit het overzicht van uitslagen per stembureau op de gemeentelijke website.

Wat verder opvalt: de Partij voor de Dieren is samen met het CDA de vierde partij, het Forum voor Democratie is net zo groot als de PVV en DENK is maar ietsje kleiner dan de PvdA.

Enquête
De uitkomsten zijn deels in lijn met de enquête die DUB en Trajectum hielden onder Utrechtse studenten. Alleen kwam GroenLinks daarin als allergrootste naar voren. Dat verschil wordt gedeeltelijk gecompenseerd door de uitslag bij het andere stembureau in De Uithof, het (universitaire) Van Unnikgebouw: GroenLinks is daar de grootste, D66 de tweede partij.

Overigens werden er op de Padualaan 870 stemmen uitgebracht, bij een tamelijk laag opkomstpercentage van 69 procent. Het Van Unnikgebouw was een stuk populairder met 3431 stemmers, een absurd hoge opkomst van 372 procent. Gemiddeld was de opkomst in Utrecht 83,8%.

Create bar charts