Open-ict team genomineerd voor nieuwe prijs van het Ministerie van Onderwijs

Het Open-ict team van de HU is genomineerd voor de Hogeronderwijspremie van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen. Het is een nieuwe prijs die de hoge kwaliteit van onderwijs aan hogescholen en universiteiten benadrukt. Open-ict is een vierjarige opleiding die onderdeel uitmaakt van de bachelor HBO-ICT.

Er is vijf miljoen euro te verdienen: 2.5 miljoen euro voor de teams van de hogescholen en eenzelfde bedrag voor de universiteiten. Afhankelijk van de uitslag krijgen teams 1,2 miljoen euro, 800.000 of 500.000 euro. De bekendmaking van de uitslag is op 1 maart tijdens het Comeniusfestival door onderwijsminister Van Engelshoven.

Het Open-ict team is genomineerd vanwege een project dat ervoor zorgt dat studenten vanaf het begin van de studie kennismaken met projecten uit het bedrijfsleven. Andere genomineerden komen van de Hogeschool van Amsterdam, Windesheim, TU Eindhoven, Universiteit Utrecht, Erasmus Universiteit/Willem de Kooning Academie/Codarts.

Open-ict won vorig jaar de eerste prijs voor het Onderwijsinnovatieteam tijdens het HU-Onderwijsfestival 2020.