Opening China Light goed bezocht

Festival China Light is afgelopen vrijdag geopend. Burgemeester van Zanen trok aan de openingshendel om het lichtspektakel te starten.

Na twee jaar lang succes te hebben gehad in Rotterdam, is Utrecht aan de beurt voor China Light. Vijfentwintig lichtobjecten stralen nu iedere avond van 18.00 tot 21.30 uur in de Botanische Tuinen. Het festival duurt nog tot en met 4 januari 2015. Bij de opening was het 'opvallend druk', meldt de perswoordvoerder van China Light.

Bezoekster Mayola Willemstein laat op de China Light Facebook-pagina weten genoten te hebben van de opening. ‘Wederom mooi festival’. Ook bezoekster Chantal Barte reageert positief met: ‘We komen zeker weer terug’.

Traditie
Het festival is gebaseerd op een eeuwenlange traditie van de Chinezen. Op de vijftiende dag van de eerste Chinese maand worden lampionnen ontstoken om Taiyi, de god van de hemel, tevreden te stellen. Naast het voortzetten van deze traditie, verkoopt China Light ook Aziatisch eten en drinken

Tickets zijn te koop op de officiële website van China Light. Volwassenen betalen 10 euro, kinderen van 4 t/m 17 jaar en studenten 8 euro.  Let op: De prijs bij de kassa is 2 euro hoger in het weekend. Dit vergeet China Delight tot nu toe op de eigen website te melden.