Opkomst studenten voor Hogeschoolraad 1,5 procent

Halverwege de verkiezingsperiode hebben ruim 500 studenten de moeite genomen om te stemmen op hun favoriete kandidaat in de Hogeschoolraad (HSR). Dat is slechts 1,5 procent.

Bij de medewerkers maakten 880 personen de gang naar de virtuele stembus voor de HSR: bijna 25 procent. Dat staat in de meest recente opkomstcijfers.

De verkiezingen voor de studentgeleding van de faculteitsraad bij Economie en Management zijn afgeblazen. Doordat een kandidaat zich terugtrok, waren er evenveel gegadigden als zetels. Bij het personeel stemden ruim honderd mensen: 40,5 procent.

Personeelsraad
Voor de personeelsraad van de HU Diensten brachten ruim 280 medewerkers (ruim een kwart) een stem uit. Bij de opleidingscommissies pedagogiek en international communication and media blijven de percentages steken bij respectievelijk 2,5 en 5 procent.

De verkiezingen voor de studentgeleding van de HSR sluit zondag om middernacht, voor de andere raden en commissies kan er tot en met maandag gestemd worden.

Uitleg hoe te stemmen en linkjes naar de virtuele stembussen staan op www.verkiezingen.hu.nl.