Opnames College Tour met minister Van der Wal op Heidelberglaan 15

Christianne van der Wal, minister voor Natuur en Stikstof, is zaterdagmiddag 5 november te gast in het tv-programma College Tour. De opnames met presentator Twan Huys vinden plaats in de hal van het HU-gebouw Heidelberglaan 15 in het Utrecht Science Park.

Van der Wal is verantwoordelijk voor het ‘hoofdpijndossier’ stikstof. De stikstofreductie van 50 procent in 2030 treft veel boeren, die dan ook flink protesteren. Tijdens het KRO-NCRV-programma kunnen studenten vragen stellen aan de minister. Zij was eerder enkele jaren voorzitter van de VVD.

Aanwezig zijn onder meer studenten van de opleiding Journalistiek en van een agrarische mbo-opleiding in Wageningen. De uitzending is zondag 6 november op NPO2. Er zijn geen plaatsen meer beschikbaar.