Opvouwbare picknicktafel en koopjes van de Wibra

Studenten die ideeën zoeken om hun kamer te pimpen, kunnen terecht op de Facebookpagina Stufi Stijl. Die wordt gerund door studenten eventmanagement van de HU.

Op de pagina staan koopjes verzameld zoals een opvouwbare picknicktafel, aanbiedingen van de Wibra en Hema en tweedehandsjes van Marktplaats. Ook plaatst de community tips van studenten, zoals op elkaar gelijmde pvc-buizen als schoenenopbergrek.

Crossmediale campagne
Stufi Stijl is een initiatief van vier studenten van de tweejarige opleiding eventmanagement. Voor het tweedejaars-project ‘5001 likes’ moeten zij een crossmediale campagne starten om zoveel mogelijk likes op Facebook te verzamelen. De groep is met het project onder meer actief op Facebook en Instagram, heeft video’s gemaakt en papieren deurhangers opgehangen.

Het project is 9 september gestart en telt dinsdag 7 oktober 454 likes. ‘We hebben nog twee weken en willen een grootschalige guerrilla-actie ondernemen’, zegt Hans Klaver, een van de initiatiefnemers. ‘Misschien in het centrum van Utrecht of bij grote studentenhuizen. We zijn er nog niet uit wat we precies gaan doen.’

Doelgroep
De studenten krijgen geen onvoldoende als ze het aantal van 5001 likes niet halen. Klaver: ‘Het gaat erom meerdere manieren te bedenken waarop campagnes kunnen worden gevoerd. Tijdens de presentatie na afloop van het project moeten we bijvoorbeeld kunnen onderbouwen waarom de inzet van bepaalde media aansluiten bij de doelgroep.’