Organisatie van de UIT verwacht 2000 UIT-lopers

De Utrechtse Introductie Tijd (UIT) is van start gegaan en duurt tot en met woensdag. De organisatie verwacht de komende drie dagen zo’n 2000 UIT-lopers. De markten vinden dit jaar plaats in het Griftpark en om het risico op corona te beperken werkt de organisatie met shifts van maximaal 700 mensen. Op het terrein lopen mensen met toeters rond die de anderhalve meter afstand bewaken.

Er is ook een digitaal programma waaraan ongeveer 1800 nieuwe studenten meedoen. Daar is, net als vorig jaar, in TivoliVredenburg een speciale tv-studio voor ingericht. Deelnemers betalen voor het fysieke programma 66,50 euro en voor de online variant een tientje. De Utrechtse Introductie Tijd (UIT) is de algemene stadsintroductie voor alle aankomende studenten die in Utrecht gaan studeren en is onafhankelijk van de studie die ze gaan volgen.