Oud-faculteitsdirecteur André Henken stopt bij de HU

Voormalig faculteitsdirecteur André Henken verlaat de HU per 1 januari 2017.

Henken was bijna zeven jaar directeur van de Faculteit Natuur en Techniek (FNT). In mei van dit jaar trad hij terug en ging zich bezighouden met het nieuwe profiel van de hogeschool: Kwaliteit van (samen)leven in een stedelijke omgeving.

andre_henkenDeze stap volgde op de aankondiging van het college van bestuur om de faculteiten per januari 2017 op te willen heffen en van de instituten de centrale eenheden te maken. Dit moet leiden tot meer samenwerking binnen het onderwijs en onderzoek. Eerder stopten ook de directeuren van de Faculteit Communicatie en Journalistiek en de Faculteit Maatschappij en Recht.

‘Dankzij het voorbereidend werk van André hebben we tijdens de afgelopen Jaaropening de eerste indrukken met elkaar kunnen delen over onze visie op HU-onderwijs en -onderzoek voor de Stad van Morgen’, schrijft het college in een bericht op Sharepoint.

Lees ook dit uitgebreid interview met André Henken uit 2011.