Pand F.C. Dondersstraat verkocht

De HU heeft het gebouw aan de F.C. Dondersstraat 65 verkocht aan belegger en projectontwikkelaar Driestar BV uit Utrecht. De opleidingen van het Institute for Life Sciences & Chemistry blijven er tot augustus 2015 gehuisvest.

Het monumentale voormalig Gasthuis voor Ooglijders stond vanaf februari in de verkoop. Het voldoet niet meer aan de eisen van deze tijd en is door onder meer hoge stookkosten duur in gebruik. Daarbij wil de hogeschool alle Utrechtse opleidingen en diensten onderbrengen in De Uithof. Het pand is rond 1998 door de hogeschool gekocht en verbouwd.

De verkoop was in handen van vastgoeddienstverlener Jones Lang LaSalle uit Amsterdam. De HU huurt het gebouw nog vier jaar waarna Driestar in overleg met de gemeente de bestemming van het pand mogelijk gaat veranderen. Welke bestemming het krijgt is nog niet bekend. Ook is niet bekend gemaakt wat de koopprijs is.