Parkeergarage in De Uithof gaat open

De nieuwe parkeergarage in De Uithof wordt op 30 september geopend. Het complex herbergt 2000 parkeerplaatsen voor auto’s en een fietsenstalling. Het transferium ofwel P&R vormt de eind/beginhalte van de tram terwijl ook buslijn 11 er stopt.

De P+R De Uithof ligt tussen sportcomplex Olympos en het Wilhelmina Kinderziekenhuis, bij de afslag naar de A28. Bijzonder: aan de muren komen twee klimwanden. Het gros van de parkeerplaatsen is gereserveerd voor medewerkers van de Hogeschool Utrecht, Universiteit Utrecht, UMC Utrecht en Danone Innovation Centre.

De kosten zijn zo’n 50 miljoen euro, die worden opgebracht door de kennisinstellingen en de gemeente Utrecht. De oplevering stond aanvankelijk gepland voor 2012 maar door fouten in de bouwtekening is de realisatie vertraagd.

Medewerkers van de HU en andere instellingen zijn uitgenodigd om op maandagmiddag 30 september de opening bij te wonen. Zij kunnen meedoen aan een architectuurrondleiding, op een Segway door de dan nog lege parkeergarage zoeven of abseilen van de ruim 30 meter hoge klimwand.