Parkeerterrein maakt plaats voor nieuwbouw HU

Het parkeerterrein op de hoek Bolognalaan/Heidelberglaan in De Uithof sluit met ingang van dinsdag 17 mei. Vanaf die dag wordt gewerkt aan de bouw van het nieuwe pand van de HU.

De bomen op het terrein zijn medio maart al omgezaagd om plaats te maken voor de nieuwbouw. Automobilisten worden vanaf dinsdag verwezen naar de P+R De Uithof, de parkeerplaatsen aan de Bolognalaan en Sorbonnelaan en de parkeergarage aan de Cambridgelaan.

Paalfunderingen
De komende tijd beginnen de graafwerkzaamheden en wordt de bestrating weggehaald. In juni verschijnt een bouwkeet en in juli start het plaatsen van paalfunderingen. Hijen is niet nodig: de stutten worden in de grond geschroefd. ‘Schroefpalen is een geluids- en trillingsarme bouwmethode en geeft minimale hinder naar de omgeving’, meldt de site HUontwikkelt.nl.

De nieuwbouw van de HU moet eind 2017 klaar zijn en biedt onderdak aan de Faculteit Economie en Management, de Faculteit Communicatie en Journalistiek en het Instituut ICT.

De vorderingen van de nieuwbouw en verbouwingen van bestaande panden is te volgen via de Facebookpagina van HUOntwikkelt.

Foto: Kees de Vroom