Pas op: muizen, op Padualaan 101

Muis

De bedrijfsvoering op Padualaan 101 trekt aan de bel: in het gebouw hebben ze al langere tijd last van muizen. En misschien zijn studenten wel mede schuldig…

Iedere ochtend beginnen de schoonmakers om 5 uur met hun werk. Maar voordat ze echt aan het schoonmaken kunnen beginnen, moeten ze eerst nog wat dingen opruimen: pizzadozen, allerlei andere verpakkingen en de restanten van een bitterballengarnituur. Plus nog meer etensresten. Achtergelaten door studenten.

Zonder gif

Ondertussen doen de medewerkers van bedrijfsvoering van alles om de muizen buiten de deur te houden. De hospitality manager overlegt met de ondernemers van het food court. Er is een bouwkundige inspectie geweest en het wachten is nog op het rapport. Vorige week is gestart met de inzet van de Smartbox: een digitaal systeem dat de omgeving 24/7 monitort en beschermt tegen ongedierte, zonder de inzet van gif.

Opnieuw bitterballen

Maar alle inzet heeft weinig zin als er iedere avond opnieuw bitterballen en pizzakorsten blijven liggen. Vandaar dat er op intranet nu een dringende oproep staat:
‘We verzoeken iedereen die werkt of studeert in het gebouw om geen etenswaren en verpakkingsmaterialen van het eten in ruimtes achter te laten.’