Petitie voor behoud subsidie Parnassos

Een student is een petitie gestart tegen het besluit van de HU om cultuurcentrum Parnassos niet meer te subsidiëren.

Medio vorig jaar werd bekend dat het college van bestuur met ingang van september 2010 de subsidiekraan dichtdraait. Reden is dat de HU meer moest gaan betalen, terwijl relatief weinig studenten gebruik van de voorziening maken.

Volgens journalistiekstudent Joost Drooggelman, initiatiefnemer van de handtekeningenactie, betekent dit dat studenten het dubbele moeten gaan betalen voor de cursussen. ‘Hiermee stopt de HU het stimuleren van creativiteit onder studenten’, zo staat in een begeleidende tekst. De studenten pleiten ervoor dat de hogeschool weer een overeenkomst aangaat met Parnassos, waardoor zij er weer voor het goedkope tarief terecht kunnen.

Kort na de start ondertekenden acht studenten de petitie.