Plagiaat van directeur Rotterdam Business School

De directeur van de Rotterdam Business School gebruikte zonder bronvermelding teksten van anderen op zijn weblog. Een freelance publiciste kwam het plagiaat op het spoor.

Dat meldt Profielen, het onafhankelijke nieuwsmedium van de Hogeschool Rotterdam, waar de Rotterdam Business School toe behoort. RBS-directeur Cees van der Kraan schreef op zijn weblog over zijn weerzin tegen het woord berusting en leunde daarbij sterk op deze tekst van publiciste Wanda Bregman.

Van der Kraan verontschuldigde zich op het interne netwerk van de hogeschool en stelde dat hij niet de bedoeling had 'om te doen voorkomen dat een tekst van mij was. Ik wilde gedachtes, teksten en overwegingen delen zonder een link te gebruiken, want die gebruikt toch niemand. Ik wil juist dat die teksten gelezen worden.'

Hij is door het hogeschoolbestuur formeel berispt. Die maatregel vindt lang niet iedereen zwaar genoeg. Studenten zouden geschorst worden.