Plan voor honderden studentenwoningen op ziekenhuisterrein

Illustratie: Round Hill Capital

Op het terrein van het voormalige Oudenrijn Ziekenhuis in Utrecht komen zo’n 750 studenten- en starterwoningen.

Het is het eerste Nederlandse project op het gebied van studentenhuisvesting van de Amerikaanse en Britse investeringsmaatschappijen KKR en Round Hill Capital, meldt Vastgoedjournaal.nl.

Op het terrein in de wijk Kanaleneiland verrijst een toren met 23 verdiepingen die ruim 450 studentenwoningen bevat. Ook komen er twee flats met zo’n 170 starterswoningen. Een bestaand ziekenhuisgebouw wordt vertimmerd tot 114 short stay woningen. Er komen voorzieningen en gemeenschappelijke ruimtes voor de bewoners.

De plannen voor studentenwoningen op het terrein zijn niet nieuw. Al in 2013 lanceerde een projectontwikkelaar een vergelijkbaar project voor het ziekenhuisterrein. Wanneer de bouw start en klaar moet zijn, is niet bekend gemaakt.