Plan voor verhuizing faculteiten bekend

De timing van de verhuizingen van de faculteiten is bekend. In de zomer van 2016 moeten alle instituten hun vaste plek in de nieuwbouw en gerenoveerde bestaande panden in De Uithof hebben betrokken.

Dat staat in het Schuifplan Huisvesting De Uithof van het college van bestuur, wat 30 januari wordt besproken door de centrale medezeggenschapsraad (CMR). Zoals bekend verhuizen de faculteit Natuur en Techniek (FNT) en ondersteunende diensten, die nu over verschillende gebouwen in de stad zijn gehuisvest, naar Utrecht Science Park, ofwel De Uithof. Om dat mogelijk te maken verrijst er een nieuw gebouw tegenover de faculteit Educatie (FE) en ondergaan de huidige panden in De Uithof een renovatie. De faculteiten worden daartoe tijdelijk elders gehuisvest (met uitzondering van de FE).

Het schuifplan in grote lijnen:
>De faculteit Maatschappij en Recht (FMR) is het eerste aan de beurt. Tijdens de kerstvakantie eind 2013 verhuist de faculteit voor enkele jaren naar een tijdelijk onderkomen. Dan wordt begonnen met de opknapbeurt van de Heidelberglaan 7.
>Rond de jaarwisseling van 2014-15 trekken de faculteit Gezondheidszorg (FG) en twee instituten van de FNT (Life Sciences en Informatie & Communicatietechnologie) in het pand aan de Heidelberglaan.
>Medio 2015 vertrekt de faculteit Communicatie en Journalistiek in het huidige FG-gebouw aan de Bolognalaan 110 (dat later wordt afgestoten). Ook de faculteit Economie en Management verhuist dan naar een tijdelijke stek, waarschijnlijk in De Uithof of het nabijgelegen Rijnsweerd.
>Dit maakt de weg vrij voor een grondige renovatie van de Padualaan 99 en 101 tijdens het collegejaar 2015/16 tot één gebouw.
>Het Instituut voor Arbeid & Organisatie kan in de kersvakantie 2015 verhuizen naar het pand van de FE aan de Padualaan 97.
>In de zomer van 2016 nemen de FCJ en de FEM alsmede een deel van de HU-diensten hun intrek in de nieuwbouw aan de Padualaan. Dan wordt ook het hoofdgebouw betrokken door drie instituten van de FMR (Recht, Social Work, Veiligheid), twee instituten van de FNT (Engineering & Design en Gebouwde Omgeving), het college van bestuur en een deel van de HU Diensten. Tevens worden hier het hoofdrestaurant en de centrale hogeschoolbibliotheek gevestigd.

Meer informatie op de interne site www.huisvesting.hu.nl