Podcast: Het geheim van studiesucces

Gemotiveerd blijven in tijden van thuisonderwijs. Dat is lastig. Uit een enquête onder HU-studenten blijkt dat maar liefst 63 procent zich nu moeilijk tot leren kan aanzetten. Wat kan een student zelf doen om (weer) gemotiveerd in de les te zitten? En hoe kunnen docenten hen daarbij helpen? We praten met Kristin Vanlommel, lector Organiseren van Verandering in Onderwijs van de Hogeschool Utrecht.

Te gast is communicatiestudent Floor. Zij vertelt wat ze van een docent nodig heeft om zich betrokken te voelen. Docent Jens-Daniel Berlinicke komt ook aan het woord. Hij probeert de leerdoelen van studenten te integreren in zijn lessen en vertelt hoe dit er in de praktijk uitziet.

Vergeet je vooral niet te abonneren op onze podcast, dat kan in je favoriete podcastapp. Tot de volgende!