Podcast: Meer groen en meer terrassen. Zo ziet Utrecht er over 30 jaar uit

Mieke Oostra (r). Foto: Kees Rutten

Welk probleem moet het nieuwe kabinet als eerste aanpakken? Deze vraag stelden wij aan studenten en unaniem was het antwoord: de opwarming van de aarde. Volgens Mieke Oostra, lector Nieuwe Energie in de Stad, hebben zij gelijk: ‘We staan op een kantelpunt en kunnen niet langer wachten.’

In deze nieuwe aflevering vertelt Oostra waarom het belangrijk is dat we allemaal verduurzamen en geeft tips hoe we dat kunnen doen. Ook werpt ze een blik op de toekomst: hoe ziet Utrecht er over 30 jaar uit? Kleine spoiler: minder auto’s, meer groen en meer terrassen.

Te gast is ook Matthijs, student Social Work. Samen met iemand anders knapt hij oude voertuigen op en draagt op die manier een steentje bij.

Dit was voorlopig de laatste aflevering van deze podcastreeks. Heb je de vorige afleveringen nog niet beluisterd, dan kun je dat hier doen.

Ook interessant: Nahib, oud-student en inmiddels docent op de HU, is te horen in de podcast Sorry voor mijn broertje