Kort

Podcast Trajectum genomineerd voor Kringaward

Onze podcast, Ik verloor 90 procent van mijn vrienden toen ik stopte met drinken, is genomineerd voor de Kringaward 2020. Dat is de jaarlijkse prijs voor de beste productie binnen hogeronderwijsmedia.

Het thema is dit jaar ‘Uit je bubbel.’ Er zijn veertien verhalen ingezonden, waarvan de jury, bestaande uit Ally Smid, eindredacteur Trouw en Ditta op den Dries, eindredacteur Twentsche Courant Tubantia en oud-hoofdredacteur UT-Nieuws, er vijf nomineerden. Op 25 juni wordt de winnaar bekendgemaakt.

De podcast , in combinatie met een artikel, gaat over iemand die in zijn studententijd aan de drank raakt en besluit daarmee te stoppen. De hoofdpersoon komt hiermee letterlijk uit de eeuwige studentenbubbel. (Overdadig) alcoholgebruik ziet iedereen in die bubbel al snel als normaal. Deskundigen leggen uit hoe dat werkt.