Pop-up daktuin op garage in De Uithof

Het is te stil na 6 uur ‘s avonds op De Uithof. Althans dat vinden de initiatiefnemers van Roof Garden. Zij willen het Utrecht Science Park laten bruisen en dat op een bijzondere manier. Met een duurzame daktuin.

De pop-up daktuin moet een plek worden die dienst doet als ‘plek ter inspiratie, broedplaats voor goede ideeën en een bijzondere manier om een frisse neus te halen'. Dit gaat plaatsvinden op het bovenste parkeerdek van de garage naast de Universiteits Bibliotheek in de maand juni.

Partners voor de Utrechtse Roofgarden zijn onder meer de Universiteit Utrecht, het UMC Utrecht, Hogeschool Utrecht en het Utrecht Science Park, maar ook partijen zoals de ASN-bank, Moestuin Maarschalkerweerd en Festival de Beschaving doen mee.

Foto: Roof Garden/DUIC.nl