Pop-up restaurant Happietaria gaat weer open

Woensdagavond opent Happietaria onder toeziend oog van burgemeester Jan van Zanen voor de zeventiende keer haar deuren. Het pop-up restaurant wordt gerund door Utrechtse studenten en de opbrengst gaat volledig naar het goede doel.

De laatste dingetjes worden woensdagmiddag geregeld aan de Oudwijkerdwarsstraat 148, op steenworp afstand van het Wilhelminapark. PR-manager Cathelijne Hage vertelt: ‘De proefdraaiavond vorig jaar was dramatisch, maar afgelopen week ging het prima. We kunnen het aan. De gordijnen moeten nog gestreken worden en de rode loper nog uitgerold en dan zijn we er helemaal klaar voor.’

Goede doelen
Dit jaar is steunt Happietaria projecten van BiD Network en TEAR. BiD Network en ING hebben een businessplancompetitie gericht op vrouwelijke ondernemers uit ontwikkelingslanden. En TEAR heeft een project in Santa Cruz, Bolivia. Daar worden vrijwilligers, kerkleiders, studenten en bewoners geschoold in het herkennen en voorkomen van geweldssituaties waarbij vrouwen en kinderen betrokken zijn.

Het goede doel steunen hoeft trouwens helemaal niet duur te zijn. Op de uitgebreide kaart staat een boel lekkers. Voorgerechten zijn te krijgen vanaf 3 euro (tomatensoep), hoofdgerechten van 7,50 euro voor de studentendaghap tot 11 euro voor de USA-steak. En desserts van 3,50 voor een Apple Crumble tot 4,50 voor een stuk cheesecake. Geïnteresseerden kunnen nog aanschuiven want er is nog plek zat. Reserveren kan via deze link.

Prikkie
Trajectums’ Julie Brummel, aka Prikkie, prikt woensdagavond een vorkje mee. Wat zij van Happietaria vindt, lees je in het maart nummer dat vanaf 11 maart in de bakken ligt.