Post-it oorlog bereikt HU

‘Post-it war’ heet de rage die vanuit Parijs is overgewaaid naar Nederland en nu ook is doorgedrongen tot de faculteit voor Communicatie en Journalistiek. Op de ramen van het lokaal van het Lectoraat ‘Crossmediale Communicatie in het Publieke Domein’ prijken onder andere een Angry Bird en het Twittervogeltje, gevormd door honderden post-it’s. Het lectoraat wil mensen via de post-it’s uitdagen om te reageren.

Het lectoraat is dit jaar nieuw op de FCJ en hoopt op deze manier ook studenten aan te spreken. ‘We willen de kloof tussen onderzoek en onderwijs kleiner maken en studenten bij het lectoraat betrekken. Studenten die ideeën hebben of geïnteresseerd zijn in onderzoek bijvoorbeeld’, zegt Judith Meinetten, docent-onderzoeker bij het lectoraat. ‘Met de post-it’s wilden we laten zien dat we er zijn en een reactie uitlokken bij mensen.’

Overigens zijn de figuren eerst vormgegeven door een professioneel designer wat enigszins afbreuk doet aan het spontane karakter van deze ‘war’.

Uitdaging

De studenten van gang 0D hebben de papiertjes al opgemerkt en ook een post-it-creatie gemaakt op hun lokaal. Op de deur van het lectoraat hangt nu een post-it met de tekst ‘gang 0D, your move‘ en een smiley. De studenten wachten af.
De overburen van het lectoraat Crossmedia Business hebben nog niet gereageerd. ‘We hebben het wel gezien maar we weten pas sinds vandaag dat het om een post-it war gaat’, zegt Matthijs Rotte. De mannen van het Crossmedia Lab sluiten niet uit dat ze op de uitdaging zullen ingaan.

Stay tuned…

Het antwoord van gang 0D

Langdurige strijd

Het fenomeen van post-it wars is in mei ontstaan bij werknemers van Ubisoft in Parijs. Overburen BNP Paribas pikten de uitdaging op en er ontstond een langdurige strijd.

Klik hier voor meer post-it wars