Postercampagne: ‘Nooit meer vlees of nooit meer vliegen?’

‘Zou je liever nooit meer vlees eten of nooit meer vliegen?’ En: ‘Veranderen van het lettertype Arial naar Century Gothic levert maar liefst 30 procent inktbesparing op.’
Vanaf vandaag hangen er posters met dit soort teksten door de HU.

De posters zijn afkomstig van Green Office, dat zich bezighoudt met ‘het verankeren van een duurzame toekomst in het onderwijs en onderzoek van de Hogeschool Utrecht’.

Studente Kim Hoefsmit zette het project op tijdens haar minor International Development. ‘Ons doel is om duurzaamheid op een aansprekende manier te promoten bij medewerkers en studenten. Door posters met positieve en pakkende teksten, hopen wij de aandacht hiervoor te vergroten.’

In totaal heeft Green Office zo’n dertig posters ontworpen. De ‘Loesje-achtige posters’ hangen op verschillende locaties, zoals op de schermen bij de ingang  en op de instituutspleinen.

En wie twijfelt aan de waarheid achter het verhaal achter een ander lettertype: Wikipedia vermeldt, met een verwijzing naar academisch onderzoek, dat het 30 procent aan inkt bespaart.