Praten over geld op ‘een gezellig festival’

Foto: Kees Rutten

Het lectoraat Schulden en Incasso organiseert een festival over geld, Moneyfest. Een van de organisatoren Eline Maussen verklaart waarom: ‘We hebben meerdere onderzoeken gedaan naar het onderwerp. Elke keer bleek dat het lastig is voor studenten om over geldzorgen te praten’

Samen met vijftien studenten probeert het lectoraat om een leerzaam en een aantrekkelijk evenement te organiseren voor studenten. Bij sommige activiteiten krijgen deelnemers op een grappige manier een aansporing om na te denken over hun financiën en te praten over geld. Daarnaast zijn er verschillende workshops over financiën en kunnen ze ervaren hoe het is om in de schulden te zitten.

Maussen: ‘De uitdaging is natuurlijk om een sfeer te creëren waarbij studenten durven te praten over hun zorgen of vragen stellen. Hopelijk lukt dat.’

Praktische info: Donderdag 16 januari, 15.00 tot 19.00 uur, Padualaan 101 (inclusief warme maaltijd)