Prijs voor project Hogeschool Zuyd en HU

Het lectoraat Kennisontwikkeling Vaktherapieën van Hogeschool Zuyd heeft de prijs gewonnen voor het beste praktijkgericht onderzoek van het jaar.

In het winnende project participeren onderzoekers van de opleiding creatieve therapie en het lectoraat Werken in Justitieel Kader, beide van de HU. Han Kurstjens en Gemmy Willemars, docenten creatieve therapie bij de HU Amersfoort fungeerden als projectleiders in het onderzoek voor respectievelijk muziektherapie en beeldende therapie.

De prijs werd uitgereikt door het Forum voor Praktijkgericht Onderzoek tijdens het jaarcongres van de HBO-raad op dinsdag 19 april.

In het project zijn nieuwe methoden ontwikkeld voor de behandeling van delinquente jongeren. Zij waren hierbij nauw betrokken. De samenwerking tussen de twee hogescholen leidde onder meer tot nieuwe inzichten bij beeldende therapie, dans-bewegingstherapie, dramatherapie en muziektherapie.