Prijs voor vernieuwde huisvesting van de HU

Nieuwbouw / foto: Kees Rutten

De vernieuwde huisvesting aan de HU is in de prijzen gevallen. De hogeschool ontvangt de Facilitaire Benchmark Award 2018 in de categorie ‘Meest verbeterde prestatie’.

Door de grootschalige herhuisvesting van de HU daalde het aantal vierkante meters met ruim twintig procent, terwijl het aantal medewerkers en studenten ongeveer gelijk bleek. Daardoor daalden de kosten van huisvesting. Daarvoor prijst de jury de hogeschool.

De prijs is op 25 oktober uitgereikt tijdens de Benchmark XL, een jaarlijks evenement voor het vergelijken van facilitaire dienstverlening bij bedrijven en instellingen. Andere genomineerden in de ‘Meest verbeterde prestatie’ waren baggerbedrijf Boskalis en accountantsbureau KPMG. Vorig jaar won Hogeschool Windesheim in deze categorie.

Beter bezet

De HU heeft in de afgelopen jaren enkele panden rond het centrum van Utrecht afgestoten en de activiteiten geconcentreerd in De Uithof. Hier is op Heidelberglaan 15 een nieuw gebouw neergezet, dat sinds dit studiejaar in gebruik is. Ook zijn enkele panden grondig gerenoveerd. Omdat hierdoor in totaal minder ruimte beschikbaar kwam, worden de werkruimtes en lokalen beter bezet.