Prijzen voor HU-studenten Roy Leunen en Lara de Bruijn

Foto: archief VIDIUS

Roy Leunen is verkozen tot Beste Medezeggenschapper van de HU. Lara de Bruijn werd Beste Studentbestuurder van de HU. De prijzen zijn woensdagavond 10 mei uitgereikt door VIDIUS studentenunie.

Leunen is voorzitter van instituutsraad Social Work en van de opleidingscommissie Sociaal Pedagogische Hulpverlening en was OC-ambassadeur van de voormalige Faculteit Maatschappij en Recht. De jury roemt zijn ‘kritische houding op de juiste momenten, gedrevenheid, tactvolheid en zijn vaardigheid om dingen op een zeer begrijpelijke en lieve zachtaardige manier te brengen’.

De Bruijn is bestuurslid bij studievereniging Paramedus (gezondheidszorg) en is daar PR-functionaris. Daarnaast liep ze stage tijdens haar bestuursjaar en organiseerde ze de eerste Paramedus-familiedag. De jury: ‘Lara heeft ons verbaasd over hoe ze het hele jaar door 36 uur in een dag weet te proppen. Daarnaast wordt ze gewaardeerd om hoe ze de meeste ideeën in haar vereniging heeft aangedragen en uitgevoerd met veel plezier. Ze regelt alles tot in de puntjes.’

De prijs voor Beste Medezeggenschapper aan de Universiteit Utrecht ging naar Elsemiek Piepers en die voor Beste Studentbestuurder van de UU naar Amy Pace.

De prijzen zijn uitgereikt tijdens de Nacht van de Professoren van VIDIUS studentenunie. Tijdens de nacht werden platen gedraaid door verschillende docenten.